Domenica a teatro il "Salgari" di Pernarella

Inviato da Admin il 23/3/2012 19:15:00 (938 letture)


Domenica 25 marzo 2012, ore 17:00 al Teatro D'Annunzio, andrà in scena lo spettacolo per la regia di Clemente Pernarella.


SALGARI C.SO CASALE 205
Drammaturgia di Clemente Pernarella Regia di Clemente Pernarella


La mattina del 26 aprile 1911, "La Stampa" di Torino titolava in cronaca: "Emilio Salgari si è ucciso a colpi di rasoio".


Forse tanti, che hanno nella loro vita incontrato le pagine di questo scrittore, sono a conoscenza di questo triste epilogo, allo stesso modo tanti ricordano, e annotano come curiosità, la sua propensione al racconto di avventure in terre lontane ed esotiche che egli non aveva in realtà mai raggiunto. Quanti però conoscono nel dettaglio i particolari della sua vicenda biografica, e quanti hanno presente l'imponenza della sua produzione? Emilio Salgari scrisse qualcosa come ottanta romanzi e più di cento racconti. Qualcuno, per pura curiosità, ha voluto contare i personaggi nati dalla sua fantasia: più di mille. Vivente l'autore i suoi romanzi venivano tradotti in Francia, in Germania, oltre oceano raggiungevano l'Argentina e tutto il Sud America. La mattina del 25 aprile 1911, pochi giorni prima dell'inaugurazione della grande Esposizione Universale, il Cavalier Salgari saluta i suoi figli, sale sulla collina torinese ed in un bosco, con un rasoio, dilania il suo ventre e si taglia la gola. Ma se un giorno riuscissimo ad entrare nel mondo creato dalla mente di Salgari? Cosa potremmo scoprire? Quali abissi e quali altezze? Quali colori e quali suoni? Quali fantasmi e quali paure? Cosa ha portato Salgari al suicidio? Cosa ha portato al suicidio anche due dei suoi quattro figli e sua moglie alla pazzia?

Pagina Stampabile Invia questa news ad un amico Creare un PDF da questo articolo
 
I commenti sono di proprietà degli autori. Si declina ogni responsibilità sul loro contenuto.
Autore Contenuto
eyelash adhesive
Data di invio: 25/5/2018 20:51  Aggiornato: 25/5/2018 20:51
 IlyXltrFeowISU
Wow! This can be one particular of the most useful blogs We ave ever arrive across on this subject. Basically Excellent. I am also an expert in this topic therefore I can understand your effort.
Rispondi
adele
Data di invio: 25/5/2018 5:55  Aggiornato: 25/5/2018 5:55
 Just wanted to say Hello!
Wonderful post but I was wondering if you could write a litte more on this subject? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Kudos!
Rispondi
world
Data di invio: 23/5/2018 16:13  Aggiornato: 23/5/2018 16:13
 XJUcJmQhwAeCAcktnd
You have made some really good points there. I checked on the net to learn more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.|
Rispondi
imessage
Data di invio: 22/5/2018 19:16  Aggiornato: 22/5/2018 19:16
 tAZLthvnlNQwLYL
Thank you for sharing with us, I believe this website genuinely stands out.
Rispondi
eve s dildo fun pak
Data di invio: 22/5/2018 15:18  Aggiornato: 22/5/2018 15:18
 wQFzcOoIass
you made blogging look easy. The overall look of your website is
Rispondi
napoleon
Data di invio: 22/5/2018 2:11  Aggiornato: 22/5/2018 2:11
 I am the new one
Hi there mates, its fantastic post concerning educationand completely defined, keep it up all the time.
Rispondi
strip club barcelona
Data di invio: 21/5/2018 22:46  Aggiornato: 21/5/2018 22:46
 vYLtIoCHaROTfdNhm
Usually I do not learn article on blogs, but I wish to say that this write-up very pressured me to take a look at and do so! Your writing style has been amazed me. Thank you, very nice article.
Rispondi
barcelona nightclubs
Data di invio: 21/5/2018 20:44  Aggiornato: 21/5/2018 20:44
 folZuLOVeF
It as not that I want to copy your web site, but I really like the design and style. Could you let me know which style are you using? Or was it custom made?
Rispondi
chi phi ph u thu t ha m h
Data di invio: 21/5/2018 12:19  Aggiornato: 21/5/2018 12:19
 MXHcqIkuYZ
You made some clear points there. I looked on the internet for the subject matter and found most guys will agree with your blog.
Rispondi
lasonya
Data di invio: 21/5/2018 4:20  Aggiornato: 21/5/2018 4:20
 Just wanted to say Hello!
Woah! I'm really loving the template/theme of this site. It's simple, yet effective. A lot of times it's hard to get that "perfect balance" between user friendliness and appearance. I must say you've done a fantastic job with this. In addition, the blog loads extremely quick for me on Chrome. Outstanding Blog!
Rispondi
marcia
Data di invio: 21/5/2018 1:56  Aggiornato: 21/5/2018 1:56
 Im happy I finally registered
Hello my family member! I want to say that this article is amazing, nice written and come with approximately all vital infos. I'd like to look extra posts like this .
Rispondi
pussy
Data di invio: 20/5/2018 20:04  Aggiornato: 20/5/2018 20:04
 nJjZqKevUOrmImn
Quite instructive blog site. Will browse on
Rispondi
susannah
Data di invio: 19/5/2018 12:48  Aggiornato: 19/5/2018 12:48
 I am the new girl
Hi just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.
Rispondi
maple
Data di invio: 18/5/2018 12:50  Aggiornato: 18/5/2018 12:50
 Im happy I now signed up
Thanks for some other fantastic post. The place else may just anyone get that type of information in such an ideal approach of writing? I've a presentation next week, and I'm on the search for such info.
Rispondi
whore
Data di invio: 17/5/2018 23:06  Aggiornato: 17/5/2018 23:06
 lUHmASorsBsfXxy
I value the blog article.Thanks Again. Cool.
Rispondi
micah
Data di invio: 16/5/2018 22:55  Aggiornato: 16/5/2018 22:55
 zBjEdyYONGQZRWQ
that the vaporize that the e-liquid. ?his ?apor can
Rispondi
property maintenance vancouver
Data di invio: 16/5/2018 12:38  Aggiornato: 16/5/2018 12:38
 LKQEgcsnalfpEYiK
whoah this blog is fantastic i love reading your posts. Keep up the great work! You know, many people are hunting around for this information, you can aid them greatly.
Rispondi
dayle
Data di invio: 15/5/2018 14:50  Aggiornato: 15/5/2018 14:50
 yeyVEwqLrkgfPPOIvgA
You ave got an incredibly great layout for your blog i want it to use on my web-site as well
Rispondi
charity
Data di invio: 15/5/2018 3:14  Aggiornato: 15/5/2018 3:14
 Just want to say Hi.
It's difficult to find knowledgeable people for this topic, but you seem like you know what you're talking about! Thanks
Rispondi
maricruz
Data di invio: 14/5/2018 18:53  Aggiornato: 14/5/2018 18:53
 I am the new one
It's the best time to make a few plans for the longer term and it is time to be happy. I have learn this submit and if I may just I desire to suggest you some fascinating things or suggestions. Perhaps you can write subsequent articles regarding this article. I want to read even more issues approximately it!
Rispondi
reloj de pulsera hombre
Data di invio: 14/5/2018 18:19  Aggiornato: 14/5/2018 18:19
 IXEOnkRtyIjuo
It'а†s actually a nice and useful piece of info. I'а†m happy that you simply shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.
Rispondi
seo vancouver
Data di invio: 13/5/2018 11:21  Aggiornato: 13/5/2018 11:21
 LttQeiNufQ
It'а†s really a great and useful piece of info. I am satisfied that you just shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.
Rispondi
christy
Data di invio: 13/5/2018 1:18  Aggiornato: 13/5/2018 1:18
 xSROomWcOtqlqcYVCWq
This is a really good tip especially to those new to the blogosphere. Brief but very precise information Appreciate your sharing this one. A must read post!
Rispondi
jacinda
Data di invio: 12/5/2018 15:17  Aggiornato: 12/5/2018 15:17
 TMmCoAxZDe
Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is also really good.
Rispondi
ewan
Data di invio: 12/5/2018 3:15  Aggiornato: 12/5/2018 3:15
 Just want to say Hi.
Very rapidly this web page will be famous amid all blogging visitors, due to it's good articles
Rispondi
renee
Data di invio: 11/5/2018 21:16  Aggiornato: 11/5/2018 21:16
 Im glad I finally registered
Hi there mates, its impressive post regarding cultureand fully defined, keep it up all the time.
Rispondi
como quitar el acne dela cara rapido
Data di invio: 11/5/2018 17:39  Aggiornato: 11/5/2018 17:39
 ZpovyrQKRUEqvJw
Really Superb A round of applause for your blog. Thanks All over again. Keep writing.
Rispondi