Barriere architettoniche: Escursione sulla passeggiata Foce Verde/CapoPortiere

a cura del gruppo Servizi sociali di RinascitaCivile
Inviato da freddy il 8/3/2015 13:40:00 (2862 letture)

Su invito dell’assessore Di Rubbo, una delegazione di Rinascita Civile/ gruppo Servizi Sociali (Ida, Lolita, Guido, Pietro, Marino) ha effettuato una  ‘escursione’ sulla famosa  “passeggiata” che va da Foce Verde a Capo Portiere.

Il coinvolgimento di RC da parte dell’amministrazione  è il risultato di una serie  di interventi e sollecitazioni che il gruppo Servizi Sociali sta promuovendo da tempo  verso le istituzioni per la questione delle barriere architettoniche e dopo lunghi periodi di silenzio si stanno avendo  i primi riscontri.

Il sopralluogo ha avuto  lo scopo di verificare lo stato dei lavori in relazione agli accessi e ai percorsi senza la presenza di  barriere architettoniche e più in generale la  fruibilità della “passeggiata” da parte di tutte le persone  senza alcun distinguo.

Dopo un breve  consulto i nostri intrepidi, forse incoraggiati dal caldo tepore pomeridiano, hanno deciso che  il modo migliore di apprezzare il lungomare  era quello di fare la passeggiata

Il riscontro nel tratto Foce Verde – Via Casilina è stato tutto sommato positivo a meno dei dislivelli e degli accessi ancora problematici  dovuti ai ‘lavori in corso’: in particolare sussistono ancora  dislivelli tra il piano stradale e le corsie pedonali, gli scivoli non sono ancora  tutti a norma, ma non abbiamo difficoltà a credere che tutto sarà ‘a regola d’arte ’ una volta terminati i lavori. Ci è stato assicurato inoltre  che saranno previste   aree di parcheggi  ‘temporanei’ e/o ‘permanenti ‘ specificamente per  disabili.

E’ stato anche accolto il nostro suggerimento di prevedere  dei sedili in pietra lungo la passeggiata che per inciso è di circa 5 km e non tutti hanno il fisico di un maratoneta.

Le cattive sorprese sono venute nella tratta Via Casilina - Capo Portiere dove abbiamo riscontrato l’interruzione del marciapiede per circa 600/700 metri senza altra possibilità, come verificato  dalle nostre amiche

che fiondarsi in mezzo alla strada e mettersi  in competizione con le auto che passano .

Le motivazioni di questa interruzione del marciapiede, a detta dell’assessore, sono  da ricondurre al divieto opposto dal Corpo Forestale di Latina che ritiene prioritario difendere e proteggere la duna e quindi ha negato la relativa autorizzazione .

Premesso che RC ha nel suo DNA la difesa dell’ambiente e della natura, riesce particolarmente difficile capire come si possa ritenere protetta una striscia di  duna che è attualmente occupata da secchioni dei rifiuti, plinti di cemento di  un metro di diametro per i lampioni stradali, cancelli di accesso alle case e per finire auto parcheggiate

Il risultato di questa mancata autorizzazione è un lungomare di 5 km interrotto per 600 metri e soprattutto la costrizione per chi si muove con carrozzine, passeggini  o mezzi simili  a impiantarsi nelle strisce di sabbie per poi giocare a ‘risiko’  sulla strada asfaltata facendo lo slalom tra le auto che corrono

Riteniamo che  buon senso e rispetto della natura, con un pizzico di buona volontà, possano convivere!

Il gruppo Servizi Sociali ha apprezzato questo coinvolgimento perché ritiene che se da una parte è doveroso denunciare i disservizi e le inefficienze delle istituzioni dall’altra, fermo restando ruoli e responsabilità, è buona cosa la cooperazione quando è  fatta  per il bene comune.

Pagina Stampabile Invia questa news ad un amico Creare un PDF da questo articolo
 
I commenti sono di proprietà degli autori. Si declina ogni responsibilità sul loro contenuto.
Autore Contenuto
mobile update application
Data di invio: 25/5/2018 20:33  Aggiornato: 25/5/2018 20:33
 JhrHGvsokBmUFzJcso
Very good information. Lucky me I came across your website by chance (stumbleupon). I ave saved as a favorite for later!
Rispondi
fat decimator review
Data di invio: 25/5/2018 11:40  Aggiornato: 25/5/2018 11:40
 qsgtZCuTSz
Only wanna input that you have a very nice web site , I like the layout it really stands out.
Rispondi
antje
Data di invio: 25/5/2018 11:35  Aggiornato: 25/5/2018 11:35
 Im happy I now signed up
Great delivery. Sound arguments. Keep up the good work.
Rispondi
ofelia
Data di invio: 25/5/2018 11:05  Aggiornato: 25/5/2018 11:05
 Just want to say Hi.
It's actually a great and useful piece of info. I am glad that you just shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.
Rispondi
iesha
Data di invio: 25/5/2018 4:29  Aggiornato: 25/5/2018 4:29
 I am the new one
Great article. I will be experiencing some of these issues as well..
Rispondi
beulah
Data di invio: 25/5/2018 1:52  Aggiornato: 25/5/2018 1:52
 I am the new guy
Hello, this weekend is pleasant designed for me, because this time i am reading this impressive educational article here at my house.
Rispondi
mittie
Data di invio: 25/5/2018 0:51  Aggiornato: 25/5/2018 0:51
 Just want to say Hi!
Hey There. I discovered your weblog the usage of msn. That is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and return to read extra of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly return.
Rispondi
chau
Data di invio: 24/5/2018 23:56  Aggiornato: 24/5/2018 23:56
 Just wanted to say Hello.
Hey there I am so grateful I found your blog page, I really found you by error, while I was searching on Google for something else, Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at the minute but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the great work.
Rispondi
sheena
Data di invio: 24/5/2018 22:23  Aggiornato: 24/5/2018 22:23
 Im glad I now registered
Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.
Rispondi
shawn
Data di invio: 24/5/2018 21:25  Aggiornato: 24/5/2018 21:25
 Im glad I now signed up
Hello mates, fastidious piece of writing and fastidious arguments commented at this place, I am actually enjoying by these.
Rispondi
sherman
Data di invio: 24/5/2018 20:46  Aggiornato: 24/5/2018 20:46
 I am the new one
No matter if some one searches for his required thing, therefore he/she needs to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.
Rispondi
shayla
Data di invio: 24/5/2018 19:42  Aggiornato: 24/5/2018 19:42
 I am the new guy
A fascinating discussion is worth comment. I think that you should publish more on this issue, it may not be a taboo matter but typically people don't speak about such subjects. To the next! Kind regards!!
Rispondi
bev
Data di invio: 24/5/2018 17:56  Aggiornato: 24/5/2018 17:56
 Im happy I finally signed up
Greetings! Quick question that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from my iphone. I'm trying to find a theme or plugin that might be able to fix this problem. If you have any recommendations, please share. Appreciate it!
Rispondi
terrell
Data di invio: 24/5/2018 17:14  Aggiornato: 24/5/2018 17:14
 I am the new one
Thanks for sharing your thoughts on invito. Regards
Rispondi
melodee
Data di invio: 24/5/2018 16:29  Aggiornato: 24/5/2018 16:29
 Just wanted to say Hi!
Wow, this post is pleasant, my younger sister is analyzing these kinds of things, thus I am going to inform her.
Rispondi
buford
Data di invio: 24/5/2018 10:01  Aggiornato: 24/5/2018 10:01
 Just wanted to say Hi!
obviously like your web-site however you need to test the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to tell the reality however I will surely come back again.
Rispondi
aurelia
Data di invio: 24/5/2018 8:08  Aggiornato: 24/5/2018 8:08
 Just want to say Hello.
You made some decent points there. I checked on the net for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.
Rispondi
seo vancouver
Data di invio: 24/5/2018 1:58  Aggiornato: 24/5/2018 1:58
 sWMiLvpyKZMLLa
Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I ave been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it
Rispondi
monroe
Data di invio: 24/5/2018 1:12  Aggiornato: 24/5/2018 1:12
 I am the new guy
I am really inspired along with your writing talents as smartly as with the layout for your blog. Is this a paid subject matter or did you modify it yourself? Either way stay up the nice quality writing, it is uncommon to see a nice weblog like this one these days..
Rispondi
frankie
Data di invio: 24/5/2018 1:02  Aggiornato: 24/5/2018 1:02
 Just want to say Hello!
When I initially commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I receive four emails with the exact same comment. Is there an easy method you can remove me from that service? Many thanks!
Rispondi
kennith
Data di invio: 24/5/2018 0:23  Aggiornato: 24/5/2018 0:23
 Im glad I now signed up
Hello there! This is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a marvellous job!
Rispondi
latia
Data di invio: 23/5/2018 22:40  Aggiornato: 23/5/2018 22:40
 I am the new guy
This design is wicked! You definitely know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!
Rispondi
albertina
Data di invio: 23/5/2018 22:25  Aggiornato: 23/5/2018 22:25
 Im happy I now signed up
What's up, constantly i used to check web site posts here early in the break of day, for the reason that i like to gain knowledge of more and more.
Rispondi
inez
Data di invio: 23/5/2018 22:02  Aggiornato: 23/5/2018 22:02
 Just want to say Hello!
Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. In any case I'll be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!
Rispondi
madelaine
Data di invio: 23/5/2018 21:38  Aggiornato: 23/5/2018 21:38
 I am the new girl
You need to be a part of a contest for one of the most useful sites on the web. I most certainly will recommend this website!
Rispondi
marcella
Data di invio: 23/5/2018 21:06  Aggiornato: 23/5/2018 21:06
 Im happy I finally signed up
I enjoy what you guys tend to be up too. Such clever work and reporting! Keep up the excellent works guys I've included you guys to our blogroll.
Rispondi
franchesca
Data di invio: 23/5/2018 17:20  Aggiornato: 23/5/2018 17:20
 Im glad I finally registered
Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this article i thought i could also create comment due to this good post.
Rispondi
instalondon
Data di invio: 23/5/2018 15:53  Aggiornato: 23/5/2018 15:53
 JEYAMzdlgk
Just Browsing While I was browsing yesterday I saw a great article concerning
Rispondi
selina
Data di invio: 23/5/2018 8:31  Aggiornato: 23/5/2018 8:31
 I am the new one
You're so interesting! I don't believe I have read anything like this before. So great to find someone with some genuine thoughts on this topic. Really.. thanks for starting this up. This site is something that is required on the web, someone with a little originality!
Rispondi
neva
Data di invio: 23/5/2018 4:32  Aggiornato: 23/5/2018 4:32
 Just wanted to say Hi.
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?
Rispondi
lazaro
Data di invio: 23/5/2018 3:20  Aggiornato: 23/5/2018 3:20
 Just wanted to say Hi!
This post will assist the internet viewers for building up new web site or even a weblog from start to end.
Rispondi
lynn
Data di invio: 23/5/2018 0:45  Aggiornato: 23/5/2018 0:45
 Just want to say Hello!
I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Fantastic work!
Rispondi
florencia
Data di invio: 22/5/2018 23:12  Aggiornato: 22/5/2018 23:12
 I am the new one
Fantastic beat ! I would like to apprentice whilst you amend your website, how can i subscribe for a weblog website? The account helped me a applicable deal. I had been tiny bit familiar of this your broadcast offered vibrant clear concept
Rispondi
duane
Data di invio: 22/5/2018 21:19  Aggiornato: 22/5/2018 21:19
 Just wanted to say Hello.
Wow, that's what I was searching for, what a information! present here at this weblog, thanks admin of this web page.
Rispondi
kik messenger
Data di invio: 22/5/2018 18:56  Aggiornato: 22/5/2018 18:56
 POzAVFlmfIGgxpemC
Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this post plus the rest of the website is really good.
Rispondi
vernell
Data di invio: 22/5/2018 18:00  Aggiornato: 22/5/2018 18:00
 Im happy I finally signed up
Wow, wonderful blog layout! How long have you been running a blog for? you made blogging glance easy. The full glance of your website is excellent, let alone the content!
Rispondi
trina
Data di invio: 22/5/2018 15:42  Aggiornato: 22/5/2018 15:42
 I am the new girl
Please let me know if you're looking for a author for your site. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me an e-mail if interested. Kudos!
Rispondi
realskin squirting 6 inches penis
Data di invio: 22/5/2018 15:00  Aggiornato: 22/5/2018 15:00
 leqiQvbWvfBKeJ
This blog post is excellent, probably because of how well the subject was developped. I like some of the comments too though I would prefer we all stay on the suject in order add value to the subject!
Rispondi
natisha
Data di invio: 22/5/2018 12:47  Aggiornato: 22/5/2018 12:47
 Just wanted to say Hello.
My family always say that I am wasting my time here at web, however I know I am getting familiarity everyday by reading thes nice posts.
Rispondi
daniel
Data di invio: 22/5/2018 10:13  Aggiornato: 22/5/2018 10:13
 Just wanted to say Hello.
It's an remarkable post in favor of all the web viewers; they will get advantage from it I am sure.
Rispondi
philipp
Data di invio: 22/5/2018 9:01  Aggiornato: 22/5/2018 9:01
 Im glad I finally signed up
Hi, i think that i saw you visited my blog thus i came to “return the favor”.I'm attempting to find things to improve my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!
Rispondi
michele
Data di invio: 22/5/2018 8:06  Aggiornato: 22/5/2018 8:06
 I am the new guy
If some one wishes expert view about blogging then i recommend him/her to visit this webpage, Keep up the nice work.
Rispondi
gustavo
Data di invio: 22/5/2018 7:46  Aggiornato: 22/5/2018 7:46
 I am the new guy
Hi to all, how is all, I think every one is getting more from this website, and your views are pleasant for new people.
Rispondi
osvaldo
Data di invio: 22/5/2018 7:37  Aggiornato: 22/5/2018 7:37
 Im happy I now registered
I was wondering if you ever considered changing the layout of your website? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or two pictures. Maybe you could space it out better?
Rispondi
helen
Data di invio: 22/5/2018 6:16  Aggiornato: 22/5/2018 6:16
 Im happy I now registered
I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Superb work!
Rispondi
oren
Data di invio: 22/5/2018 5:36  Aggiornato: 22/5/2018 5:36
 Im happy I finally signed up
Thanks for sharing your thoughts about invito. Regards
Rispondi
selena
Data di invio: 22/5/2018 4:48  Aggiornato: 22/5/2018 4:48
 Im glad I finally registered
Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers
Rispondi
joseph
Data di invio: 22/5/2018 4:18  Aggiornato: 22/5/2018 4:18
 Just want to say Hello!
There is certainly a lot to learn about this issue. I like all the points you've made.
Rispondi
terri
Data di invio: 22/5/2018 3:54  Aggiornato: 22/5/2018 3:54
 Im happy I now signed up
Superb site you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics talked about here? I'd really like to be a part of group where I can get feed-back from other experienced individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it!
Rispondi
rosalina
Data di invio: 22/5/2018 3:33  Aggiornato: 22/5/2018 3:33
 Just wanted to say Hi.
This piece of writing presents clear idea in favor of the new users of blogging, that truly how to do blogging.
Rispondi
alex
Data di invio: 22/5/2018 0:34  Aggiornato: 22/5/2018 0:34
 I am the new girl
My brother suggested I might like this website. He was totally right. This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!
Rispondi
brittany
Data di invio: 22/5/2018 0:27  Aggiornato: 22/5/2018 0:27
 Im glad I now registered
I just like the valuable info you supply for your articles. I'll bookmark your blog and check once more here frequently. I'm somewhat sure I will learn lots of new stuff proper right here! Good luck for the following!
Rispondi
clubs barcelona
Data di invio: 21/5/2018 22:28  Aggiornato: 21/5/2018 22:28
 TIhxnDdMYKYlmT
Really appreciate you sharing this blog article.Really thank you! Cool.
Rispondi
shay
Data di invio: 21/5/2018 20:48  Aggiornato: 21/5/2018 20:48
 I am the new guy
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to read?
Rispondi
billy
Data di invio: 21/5/2018 20:36  Aggiornato: 21/5/2018 20:36
 Just want to say Hello.
My brother recommended I would possibly like this blog. He was once entirely right. This post truly made my day. You cann't consider simply how much time I had spent for this information! Thanks!
Rispondi
eusebia
Data di invio: 21/5/2018 20:32  Aggiornato: 21/5/2018 20:32
 Im happy I now signed up
Hey! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog and look forward to new updates.
Rispondi
ian
Data di invio: 21/5/2018 19:49  Aggiornato: 21/5/2018 19:49
 Just want to say Hi.
Hi there to every body, it's my first pay a quick visit of this weblog; this webpage carries awesome and in fact excellent stuff in support of readers.
Rispondi
noe
Data di invio: 21/5/2018 19:49  Aggiornato: 21/5/2018 19:49
 Im happy I now registered
Hi there to every one, for the reason that I am in fact keen of reading this website's post to be updated regularly. It contains fastidious information.
Rispondi
buddy
Data di invio: 21/5/2018 19:28  Aggiornato: 21/5/2018 19:28
 Im happy I finally signed up
Thank you for another informative blog. The place else may just I am getting that type of information written in such a perfect way? I've a undertaking that I'm simply now working on, and I have been on the look out for such information.
Rispondi
barcelona club
Data di invio: 21/5/2018 17:57  Aggiornato: 21/5/2018 17:57
 gCGEdpfrJuhp
to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
Rispondi
lenore
Data di invio: 21/5/2018 17:26  Aggiornato: 21/5/2018 17:26
 Im happy I finally registered
Excellent, what a blog it is! This blog provides valuable information to us, keep it up.
Rispondi
gus
Data di invio: 21/5/2018 16:07  Aggiornato: 21/5/2018 16:07
 I am the new one
Hello, every time i used to check blog posts here in the early hours in the morning, for the reason that i love to find out more and more.
Rispondi
brittney
Data di invio: 21/5/2018 12:17  Aggiornato: 21/5/2018 12:17
 I am the new girl
hi!,I love your writing so a lot! percentage we keep up a correspondence extra approximately your article on AOL? I require a specialist on this house to resolve my problem. May be that's you! Taking a look ahead to peer you.
Rispondi
chi phi ph u thu t ha m h
Data di invio: 21/5/2018 12:00  Aggiornato: 21/5/2018 12:00
 rYRGuQosHczM
Very neat article post.Much thanks again. Much obliged.
Rispondi
darrel
Data di invio: 21/5/2018 11:31  Aggiornato: 21/5/2018 11:31
 I am the new one
Magnificent beat ! I would like to apprentice whilst you amend your web site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a appropriate deal. I were a little bit acquainted of this your broadcast provided vivid clear idea
Rispondi
nate
Data di invio: 21/5/2018 10:57  Aggiornato: 21/5/2018 10:57
 I am the new girl
It's going to be end of mine day, but before finish I am reading this great paragraph to improve my experience.
Rispondi
jorg
Data di invio: 21/5/2018 8:01  Aggiornato: 21/5/2018 8:01
 Im glad I now signed up
I have read so many content concerning the blogger lovers but this post is really a pleasant article, keep it up.
Rispondi
keenan
Data di invio: 21/5/2018 5:52  Aggiornato: 21/5/2018 5:52
 I am the new girl
What's up, yup this post is really good and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.
Rispondi
minnie
Data di invio: 21/5/2018 5:13  Aggiornato: 21/5/2018 5:13
 I am the new guy
Quality posts is the main to invite the people to go to see the website, that's what this website is providing.
Rispondi
charmain
Data di invio: 21/5/2018 5:07  Aggiornato: 21/5/2018 5:07
 Im happy I finally registered
My partner and I stumbled over here by a different web page and thought I might as well check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to exploring your web page yet again.
Rispondi
young
Data di invio: 21/5/2018 3:22  Aggiornato: 21/5/2018 3:22
 Just want to say Hello.
When someone writes an piece of writing he/she retains the thought of a user in his/her brain that how a user can be aware of it. Therefore that's why this piece of writing is outstdanding. Thanks!
Rispondi
aidan
Data di invio: 21/5/2018 0:34  Aggiornato: 21/5/2018 0:34
 Im happy I finally registered
I think that what you said made a bunch of sense. However, what about this? suppose you added a little information? I ain't saying your information is not solid, however what if you added a title to maybe grab people's attention? I mean Barriere architettoniche: Escursione sulla passeggiata Foce Verde/CapoPortiere - Rinascita Civile - Notizie - Rinascita Civile is a little plain. You ought to glance at Yahoo's home page and note how they create post headlines to get people interested. You might add a related video or a picture or two to get readers excited about what you've got to say. In my opinion, it would make your blog a little bit more interesting.
Rispondi
cody
Data di invio: 20/5/2018 23:18  Aggiornato: 20/5/2018 23:18
 Im glad I now signed up
Wow that was unusual. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again. Regardless, just wanted to say great blog!
Rispondi
mitzi
Data di invio: 20/5/2018 20:14  Aggiornato: 20/5/2018 20:14
 Just want to say Hello!
Does your blog have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to send you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it improve over time.
Rispondi
whore
Data di invio: 20/5/2018 19:46  Aggiornato: 20/5/2018 19:46
 ZyYTjdJYulKhnsFL
to take on a take a look at joining a world-wide-web dependent courting
Rispondi
collette
Data di invio: 20/5/2018 18:22  Aggiornato: 20/5/2018 18:22
 Im glad I finally signed up
Hi there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no back up. Do you have any solutions to prevent hackers?
Rispondi
kristen
Data di invio: 20/5/2018 13:52  Aggiornato: 20/5/2018 13:52
 I am the new one
It's impressive that you are getting ideas from this article as well as from our dialogue made at this time.
Rispondi
paul
Data di invio: 20/5/2018 12:57  Aggiornato: 20/5/2018 12:57
 Im happy I finally registered
We absolutely love your blog and find the majority of your post's to be just what I'm looking for. Do you offer guest writers to write content for you personally? I wouldn't mind writing a post or elaborating on some of the subjects you write concerning here. Again, awesome site!
Rispondi
greta
Data di invio: 20/5/2018 8:58  Aggiornato: 20/5/2018 8:58
 Just want to say Hi!
Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions?
Rispondi
damion
Data di invio: 20/5/2018 4:29  Aggiornato: 20/5/2018 4:29
 Just want to say Hello.
Have you ever thought about creating an ebook or guest authoring on other blogs? I have a blog based upon on the same information you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my readers would appreciate your work. If you're even remotely interested, feel free to send me an e-mail.
Rispondi
birgit
Data di invio: 20/5/2018 1:38  Aggiornato: 20/5/2018 1:38
 Just wanted to say Hi.
I am now not certain the place you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time finding out much more or figuring out more. Thanks for fantastic information I was on the lookout for this information for my mission.
Rispondi
sophie
Data di invio: 20/5/2018 0:58  Aggiornato: 20/5/2018 0:58
 I am the new girl
Hello to every , because I am truly eager of reading this web site's post to be updated on a regular basis. It consists of pleasant stuff.
Rispondi
hollie
Data di invio: 20/5/2018 0:43  Aggiornato: 20/5/2018 0:43
 I am the new guy
This paragraph provides clear idea in favor of the new users of blogging, that actually how to do blogging and site-building.
Rispondi
cortney
Data di invio: 19/5/2018 23:22  Aggiornato: 19/5/2018 23:22
 I am the new guy
I'm gone to convey my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to take updated from most up-to-date information.
Rispondi
kimberley
Data di invio: 19/5/2018 22:21  Aggiornato: 19/5/2018 22:21
 I am the new one
Fastidious response in return of this difficulty with genuine arguments and telling the whole thing on the topic of that.
Rispondi
wayne
Data di invio: 19/5/2018 20:26  Aggiornato: 19/5/2018 20:26
 Just want to say Hi!
Hi there just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Ie. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I thought I'd post to let you know. The style and design look great though! Hope you get the problem fixed soon. Thanks
Rispondi
yukiko
Data di invio: 19/5/2018 18:27  Aggiornato: 19/5/2018 18:27
 I am the new girl
Hi! I just want to offer you a huge thumbs up for your excellent info you have got right here on this post. I am returning to your blog for more soon.
Rispondi
karla
Data di invio: 19/5/2018 16:03  Aggiornato: 19/5/2018 16:03
 Just wanted to say Hi!
This post provides clear idea for the new visitors of blogging, that really how to do running a blog.
Rispondi
lilliana
Data di invio: 19/5/2018 16:03  Aggiornato: 19/5/2018 16:03
 Im glad I now registered
Hi colleagues, fastidious piece of writing and fastidious urging commented at this place, I am in fact enjoying by these.
Rispondi
latesha
Data di invio: 19/5/2018 8:40  Aggiornato: 19/5/2018 8:40
 Just want to say Hi!
Good day! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Many thanks
Rispondi
carlota
Data di invio: 19/5/2018 7:48  Aggiornato: 19/5/2018 7:48
 Im glad I finally registered
What's up to all, as I am genuinely keen of reading this webpage's post to be updated on a regular basis. It includes fastidious stuff.
Rispondi
rosalinda
Data di invio: 19/5/2018 5:44  Aggiornato: 19/5/2018 5:44
 Im happy I now registered
I always spent my half an hour to read this webpage's content all the time along with a cup of coffee.
Rispondi
drusilla
Data di invio: 19/5/2018 5:31  Aggiornato: 19/5/2018 5:31
 Just wanted to say Hi.
What's up colleagues, its fantastic article regarding cultureand fully explained, keep it up all the time.
Rispondi
stephanie
Data di invio: 19/5/2018 4:31  Aggiornato: 19/5/2018 4:31
 Im happy I finally signed up
I'm not sure where you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for great info I was looking for this information for my mission.
Rispondi
morris
Data di invio: 19/5/2018 4:04  Aggiornato: 19/5/2018 4:04
 Just want to say Hello!
Pretty! This has been an incredibly wonderful article. Many thanks for providing these details.
Rispondi
mackenzie
Data di invio: 18/5/2018 16:07  Aggiornato: 18/5/2018 16:07
 Im glad I finally signed up
It's an remarkable post in favor of all the internet viewers; they will take benefit from it I am sure.
Rispondi
smart solar box
Data di invio: 17/5/2018 14:25  Aggiornato: 17/5/2018 14:25
 kmJxSvoPxrIldJ
post to be updated regularly. It contains nice information.
Rispondi
mark
Data di invio: 16/5/2018 22:36  Aggiornato: 16/5/2018 22:36
 irXweGUMDeSK
Very neat article post.Much thanks again. Fantastic.
Rispondi
kristal
Data di invio: 16/5/2018 22:10  Aggiornato: 16/5/2018 22:10
 Just want to say Hello!
Your means of describing the whole thing in this piece of writing is in fact nice, every one be capable of simply understand it, Thanks a lot.
Rispondi
shayna
Data di invio: 16/5/2018 20:18  Aggiornato: 16/5/2018 20:18
 I am the new one
Aw, this was a very nice post. Finding the time and actual effort to make a great article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get anything done.
Rispondi
reynaldo
Data di invio: 16/5/2018 15:58  Aggiornato: 16/5/2018 15:58
 Just wanted to say Hi.
This design is wicked! You most certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!
Rispondi
property maintenance vancouver
Data di invio: 16/5/2018 12:19  Aggiornato: 16/5/2018 12:19
 xdYnAyEAPpIRChxjX
You made some decent points there. I looked on the internet for the topic and found most guys will consent with your blog.
Rispondi
veronica
Data di invio: 16/5/2018 12:12  Aggiornato: 16/5/2018 12:12
 Im happy I now registered
My coder is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on various websites for about a year and am worried about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any kind of help would be really appreciated!
Rispondi
doretha
Data di invio: 16/5/2018 10:20  Aggiornato: 16/5/2018 10:20
 Im happy I finally signed up
These are genuinely fantastic ideas in about blogging. You have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting.
Rispondi
una
Data di invio: 16/5/2018 4:48  Aggiornato: 16/5/2018 4:48
 Im happy I finally signed up
Hi there, I found your web site by means of Google at the same time as looking for a related topic, your website came up, it appears to be like good. I've bookmarked it in my google bookmarks. Hi there, just became aware of your weblog via Google, and located that it is truly informative. I am going to be careful for brussels. I'll appreciate should you proceed this in future. Lots of folks will probably be benefited from your writing. Cheers!
Rispondi
kristian
Data di invio: 16/5/2018 2:59  Aggiornato: 16/5/2018 2:59
 Just wanted to say Hello.
Hurrah, that's what I was seeking for, what a stuff! present here at this weblog, thanks admin of this web page.
Rispondi
terri
Data di invio: 15/5/2018 14:31  Aggiornato: 15/5/2018 14:31
 VshaiyLnagep
Nice blog here! Also your website loads up fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol
Rispondi
oscar
Data di invio: 15/5/2018 1:24  Aggiornato: 15/5/2018 1:24
 Im glad I now signed up
Its such as you learn my mind! You seem to understand a lot approximately this, like you wrote the e-book in it or something. I feel that you can do with some % to pressure the message house a little bit, but other than that, this is excellent blog. A great read. I'll certainly be back.
Rispondi
jessica
Data di invio: 15/5/2018 0:18  Aggiornato: 15/5/2018 0:18
 Just wanted to say Hello!
Asking questions are genuinely good thing if you are not understanding anything completely, however this post presents fastidious understanding even.
Rispondi
relojes de hombre de marca
Data di invio: 14/5/2018 18:00  Aggiornato: 14/5/2018 18:00
 PuLArLygkGwFbgylXx
Very very good publish, thank that you simply lot pertaining to sharing. Do you happen to have an RSS feed I can subscribe to be able to?
Rispondi
seo vancouver
Data di invio: 13/5/2018 11:03  Aggiornato: 13/5/2018 11:03
 bIXZmSCdaJMs
wow, awesome blog article.Really thank you! Much obliged.
Rispondi
vicenta
Data di invio: 13/5/2018 0:59  Aggiornato: 13/5/2018 0:59
 fzSCtHMRYXGtIHVuHY
spraying METALS into our atmosphere is going to be out in the sun.
Rispondi
steven
Data di invio: 12/5/2018 20:54  Aggiornato: 12/5/2018 20:54
 Just wanted to say Hi!
What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable know-how about unexpected feelings.
Rispondi
earlene
Data di invio: 12/5/2018 19:08  Aggiornato: 12/5/2018 19:08
 Just wanted to say Hello!
Terrific article! That is the type of information that should be shared across the web. Disgrace on the seek engines for now not positioning this publish upper! Come on over and talk over with my site . Thank you =)
Rispondi
lorene
Data di invio: 12/5/2018 14:59  Aggiornato: 12/5/2018 14:59
 rxMhQixaaim
Take care!! Here iаАаб‚Т€а‚ my bl?g casino bonus
Rispondi
shawn
Data di invio: 12/5/2018 13:48  Aggiornato: 12/5/2018 13:48
 Promoting
Electricians work with individuals frequently.
Rispondi
clifford
Data di invio: 12/5/2018 3:50  Aggiornato: 12/5/2018 3:50
 Just want to say Hi.
Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!
Rispondi
letha
Data di invio: 12/5/2018 3:39  Aggiornato: 12/5/2018 3:39
 Just wanted to say Hi.
Hi there, I enjoy reading all of your article post. I like to write a little comment to support you.
Rispondi
earl
Data di invio: 12/5/2018 3:20  Aggiornato: 12/5/2018 3:20
 Im happy I finally registered
Hello, everything is going sound here and ofcourse every one is sharing facts, that's really good, keep up writing.
Rispondi
hulda
Data di invio: 11/5/2018 21:10  Aggiornato: 11/5/2018 21:10
 I am the new one
I will immediately snatch your rss as I can not find your email subscription hyperlink or newsletter service. Do you've any? Kindly permit me recognise in order that I may subscribe. Thanks.
Rispondi
irving
Data di invio: 11/5/2018 18:38  Aggiornato: 11/5/2018 18:38
 Just want to say Hello.
Informative article, totally what I was looking for.
Rispondi
jerry
Data di invio: 11/5/2018 17:24  Aggiornato: 11/5/2018 17:24
 Im happy I finally registered
Hello! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to give it a look. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and excellent design.
Rispondi
nicole
Data di invio: 11/5/2018 12:28  Aggiornato: 11/5/2018 12:28
 Just wanted to say Hi!
What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable experience about unexpected emotions.
Rispondi
helen
Data di invio: 11/5/2018 3:43  Aggiornato: 11/5/2018 3:43
 Just wanted to say Hi.
fantastic issues altogether, you simply won a new reader. What might you recommend in regards to your post that you made a few days ago? Any sure?
Rispondi
lashay
Data di invio: 10/5/2018 21:40  Aggiornato: 10/5/2018 21:40
 Just wanted to say Hi.
Hello there, You've done a fantastic job. I'll definitely digg it and personally recommend to my friends. I'm sure they'll be benefited from this website.
Rispondi
stepanie
Data di invio: 10/5/2018 15:44  Aggiornato: 10/5/2018 15:44
 Just wanted to say Hello!
I'm extremely pleased to discover this great site. I need to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely liked every little bit of it and i also have you book-marked to check out new things on your website.
Rispondi