RinascitaCivile ha partecipato alla commissione lavori pubblici

La delegazione di RinascitaCivile era formata da Lolita, Luana e Marino
Inviato da freddy il 9/10/2014 22:50:00 (2250 letture)

In data 16/10 una delegazione di RinascitaCivile/Servizi Sociali (Lolita,Luana,Marino) ha partecipato alla riunione della Commissione Lavori Pubblici che aveva per odg “Le Barriere Architettoniche” (solo a titolo di cronaca e senza alcuna vena polemica si fa notare che la riunione si è tenuta al 1° piano dello storico edificio dell’Intendenza di Finanza che come è noto è assolutamente inaccessibile ai disabili e come si può vedere dalle foto, Lolita ha colto l’occasione per esercitarsi in una arrampicata con stampella)

La Commissione si è mostrata attenta e aperta alla nostra partecipazione e pertanto è stato possibile esporre ai consiglieri che la vera disabilità non è quella conseguente ad una disfunzione fisica ma quella indotta dalla superficialità e dalla disattenzione degli altri ed in particolare di coloro che governano la cosa pubblica .Tale atteggiamento non solo impedisce una mobilità sostenibile e autosufficiente ma soprattutto lede la dignità della persona disabile che è costretta a rinunciare a muoversi o a ricorrere all’ausilio di altri. Quindi prima di cercare alibi nella scarsa disponibilità di risorse economiche, che pure esiste, è necessario acquisire una sensibilità sulla tematica che permetta di fare interventi anche a costo zero (p.e. far rispettare il divieto di parcheggio davanti agli scivoli, imporre ai servizi commerciali l’accesso facilitato ai disabili, far rispettare la normativa tecnica nella realizzazione degli scivoli dei marciapiedi …).



La Commissione ha quindi discusso gli argomenti all’odg da cui è emerso quanto segue:

  • Le prossime riunioni delle Commissioni si terranno in luoghi accessibili a tutti (si ipotizzava la sede della Protezione Civile)

  • E’ stimato in 2 milioni di euro il costo per la rimozione e/o l’adeguamento delle Barriere Architettoniche in tutta la città; il ‘budget’ della prima fase di interventi è stato portato dai 50 mila euro già deliberati a circa 400.000 euro

  • Preso a riferimento l’elaborato del Gruppo di Lavoro istituito dall’Amministrazione Comunale che ha mappato lo stato delle Barriere Architettoniche in tutta la città, verrà formulato un programma per le successive fasi

  • L’assessore all’Urbanistica ha richiesto un finanziamento straordinario alla Regione di circa 350.000 euro

  • Negli OdG delle successive riunioni della Commissione LL.PP. verrà inserito sempre il punto sullo stato degli interventi sulle Barriere Architettoniche

  • La prossima riunione della Commissione LL.PP. si terrà a Latina Scalo per richiamare l’attenzione delle Ferrovie dello Stato sulla necessità di rendere accessibile la stazione ferroviaria di Latina anche ai disabili

Pagina Stampabile Invia questa news ad un amico Creare un PDF da questo articolo
File allegati. lolita 1.JPG 
 
I commenti sono di proprietà degli autori. Si declina ogni responsibilità sul loro contenuto.
Autore Contenuto
irving
Data di invio: 24/5/2018 18:06  Aggiornato: 24/5/2018 18:06
 Just wanted to say Hello!
Thanks for another informative website. Where else could I am getting that kind of information written in such an ideal way? I have a project that I'm just now operating on, and I have been at the look out for such info.
Rispondi
xiomara
Data di invio: 24/5/2018 14:39  Aggiornato: 24/5/2018 14:39
 Just wanted to say Hi!
Article writing is also a fun, if you be acquainted with after that you can write or else it is complex to write.
Rispondi
trudi
Data di invio: 24/5/2018 2:05  Aggiornato: 24/5/2018 2:05
 I am the new girl
What i don't realize is in fact how you are no longer actually a lot more well-preferred than you might be now. You are so intelligent. You recognize therefore considerably in terms of this topic, produced me personally imagine it from so many varied angles. Its like men and women are not fascinated until it's something to do with Lady gaga! Your own stuffs great. Always handle it up!
Rispondi
natalia
Data di invio: 24/5/2018 1:37  Aggiornato: 24/5/2018 1:37
 Im glad I now registered
Everyone loves what you guys tend to be up too. This kind of clever work and reporting! Keep up the terrific works guys I've added you guys to my personal blogroll.
Rispondi
jody
Data di invio: 24/5/2018 0:08  Aggiornato: 24/5/2018 0:08
 Im glad I finally signed up
It's remarkable to visit this web page and reading the views of all mates about this paragraph, while I am also zealous of getting knowledge.
Rispondi
dane
Data di invio: 23/5/2018 23:15  Aggiornato: 23/5/2018 23:15
 Im glad I now registered
I wanted to thank you for this good read!! I absolutely enjoyed every bit of it. I have got you saved as a favorite to check out new things you post…
Rispondi
kandy
Data di invio: 23/5/2018 23:04  Aggiornato: 23/5/2018 23:04
 Just want to say Hello!
Tremendous things here. I am very satisfied to see your article. Thank you a lot and I'm having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?
Rispondi
adriana
Data di invio: 23/5/2018 22:34  Aggiornato: 23/5/2018 22:34
 Just wanted to say Hello.
Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am experiencing issues with your RSS. I don't understand the reason why I cannot subscribe to it. Is there anybody else getting the same RSS issues? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!
Rispondi
hildred
Data di invio: 23/5/2018 17:39  Aggiornato: 23/5/2018 17:39
 Just wanted to say Hello!
I got this site from my buddy who shared with me regarding this web site and now this time I am browsing this website and reading very informative content at this time.
Rispondi
deon
Data di invio: 23/5/2018 11:09  Aggiornato: 23/5/2018 11:09
 Just wanted to say Hi!
Hey! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this post to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!
Rispondi
lino
Data di invio: 23/5/2018 5:00  Aggiornato: 23/5/2018 5:00
 I am the new one
Hello, always i used to check web site posts here in the early hours in the morning, because i like to learn more and more.
Rispondi
willian
Data di invio: 23/5/2018 0:12  Aggiornato: 23/5/2018 0:12
 I am the new guy
Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness for your publish is just great and that i can think you are knowledgeable in this subject. Well along with your permission let me to clutch your feed to stay up to date with approaching post. Thank you a million and please carry on the gratifying work.
Rispondi
callum
Data di invio: 23/5/2018 0:00  Aggiornato: 23/5/2018 0:00
 Im glad I now registered
Hi there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? With thanks
Rispondi
jayne
Data di invio: 22/5/2018 21:27  Aggiornato: 22/5/2018 21:27
 Im happy I now signed up
Hi there, You have done a fantastic job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this web site.
Rispondi
beatriz
Data di invio: 22/5/2018 17:48  Aggiornato: 22/5/2018 17:48
 Im glad I now registered
I think the admin of this website is in fact working hard in support of his website, as here every material is quality based material.
Rispondi
marti
Data di invio: 22/5/2018 17:20  Aggiornato: 22/5/2018 17:20
 I am the new guy
Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It will always be helpful to read through content from other writers and practice a little something from other websites.
Rispondi
stefanie
Data di invio: 22/5/2018 11:40  Aggiornato: 22/5/2018 11:40
 Im happy I finally signed up
Howdy! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?
Rispondi
filomena
Data di invio: 22/5/2018 4:43  Aggiornato: 22/5/2018 4:43
 I am the new guy
Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to go back the desire?.I am trying to find issues to improve my website!I assume its ok to make use of a few of your ideas!!
Rispondi
mariano
Data di invio: 22/5/2018 0:37  Aggiornato: 22/5/2018 0:37
 I am the new one
Hello friends, its wonderful post concerning tutoringand fully defined, keep it up all the time.
Rispondi
abel
Data di invio: 22/5/2018 0:30  Aggiornato: 22/5/2018 0:30
 I am the new one
Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine. Please let me know where you got your theme. Many thanks
Rispondi
crystal
Data di invio: 21/5/2018 23:22  Aggiornato: 21/5/2018 23:22
 Just wanted to say Hi!
This post provides clear idea designed for the new users of blogging, that in fact how to do blogging and site-building.
Rispondi
francisco
Data di invio: 21/5/2018 23:21  Aggiornato: 21/5/2018 23:21
 Just wanted to say Hello!
I was pretty pleased to find this great site. I want to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely enjoyed every bit of it and I have you book marked to see new things on your website.
Rispondi
clarissa
Data di invio: 21/5/2018 23:06  Aggiornato: 21/5/2018 23:06
 Just want to say Hi.
I absolutely love your site.. Very nice colors & theme. Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I'm wanting to create my own blog and would like to know where you got this from or exactly what the theme is called. Thanks!
Rispondi
damian
Data di invio: 21/5/2018 21:19  Aggiornato: 21/5/2018 21:19
 Im happy I now signed up
If you wish for to increase your experience simply keep visiting this web site and be updated with the most recent information posted here.
Rispondi
luca
Data di invio: 21/5/2018 13:50  Aggiornato: 21/5/2018 13:50
 Im happy I finally signed up
Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I'm gonna watch out for brussels. I'll be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!
Rispondi
charli
Data di invio: 21/5/2018 12:20  Aggiornato: 21/5/2018 12:20
 I am the new one
I've been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.
Rispondi
isabella
Data di invio: 20/5/2018 23:37  Aggiornato: 20/5/2018 23:37
 Just wanted to say Hello!
Its like you learn my mind! You seem to understand a lot about this, like you wrote the e book in it or something. I feel that you can do with a few percent to power the message home a little bit, but instead of that, that is excellent blog. An excellent read. I will definitely be back.
Rispondi
kara
Data di invio: 20/5/2018 17:59  Aggiornato: 20/5/2018 17:59
 I am the new guy
If you would like to take much from this piece of writing then you have to apply these methods to your won blog.
Rispondi
lynn
Data di invio: 20/5/2018 8:18  Aggiornato: 20/5/2018 8:18
 I am the new guy
Its like you learn my mind! You appear to grasp a lot about this, like you wrote the e book in it or something. I think that you can do with some percent to power the message house a little bit, but instead of that, this is great blog. A fantastic read. I'll definitely be back.
Rispondi
cliff
Data di invio: 20/5/2018 8:10  Aggiornato: 20/5/2018 8:10
 Im happy I now signed up
I'm really enjoying the design and layout of your website. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Exceptional work!
Rispondi
michal
Data di invio: 20/5/2018 7:01  Aggiornato: 20/5/2018 7:01
 Just want to say Hi!
I am curious to find out what blog system you are utilizing? I'm experiencing some small security problems with my latest blog and I would like to find something more safeguarded. Do you have any suggestions?
Rispondi
venus
Data di invio: 20/5/2018 5:48  Aggiornato: 20/5/2018 5:48
 I am the new girl
Good post! We are linking to this great article on our site. Keep up the good writing.
Rispondi
darnell
Data di invio: 20/5/2018 3:18  Aggiornato: 20/5/2018 3:18
 Just want to say Hi.
Every weekend i used to visit this website, because i want enjoyment, as this this web page conations really fastidious funny information too.
Rispondi
heath
Data di invio: 20/5/2018 2:45  Aggiornato: 20/5/2018 2:45
 Im happy I now signed up
Hello, I enjoy reading all of your article post. I like to write a little comment to support you.
Rispondi
sheldon
Data di invio: 19/5/2018 20:20  Aggiornato: 19/5/2018 20:20
 Im happy I finally signed up
What's up Dear, are you really visiting this web site regularly, if so afterward you will without doubt get nice knowledge.
Rispondi
eddy
Data di invio: 19/5/2018 17:43  Aggiornato: 19/5/2018 17:43
 I am the new one
It's really very complicated in this active life to listen news on TV, thus I simply use web for that reason, and get the hottest information.
Rispondi
freddy
Data di invio: 19/5/2018 13:49  Aggiornato: 19/5/2018 13:49
 I am the new one
For the reason that the admin of this site is working, no hesitation very rapidly it will be renowned, due to its quality contents.
Rispondi
elliot
Data di invio: 19/5/2018 11:25  Aggiornato: 19/5/2018 11:25
 Just want to say Hello.
It's difficult to find knowledgeable people about this subject, but you sound like you know what you're talking about! Thanks
Rispondi
rudolph
Data di invio: 19/5/2018 8:47  Aggiornato: 19/5/2018 8:47
 I am the new guy
Valuable information. Lucky me I found your web site unintentionally, and I'm stunned why this accident did not came about earlier! I bookmarked it.
Rispondi
kassandra
Data di invio: 19/5/2018 2:11  Aggiornato: 19/5/2018 2:11
 Just wanted to say Hi.
Hello there! This blog post could not be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to forward this article to him. Fairly certain he'll have a very good read. Thanks for sharing!
Rispondi
elden
Data di invio: 18/5/2018 20:28  Aggiornato: 18/5/2018 20:28
 Im glad I finally registered
Remarkable issues here. I'm very happy to see your article. Thank you so much and I'm having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
Rispondi
marcel
Data di invio: 16/5/2018 16:36  Aggiornato: 16/5/2018 16:36
 I am the new girl
This is really interesting, You are a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your website in my social networks!
Rispondi
freda
Data di invio: 16/5/2018 7:18  Aggiornato: 16/5/2018 7:18
 I am the new one
I am now not certain where you're getting your information, but great topic. I must spend some time finding out much more or figuring out more. Thank you for fantastic info I used to be in search of this info for my mission.
Rispondi
eugenia
Data di invio: 16/5/2018 6:14  Aggiornato: 16/5/2018 6:14
 I am the new girl
Appreciate this post. Let me try it out.
Rispondi
mervin
Data di invio: 14/5/2018 18:14  Aggiornato: 14/5/2018 18:14
 Just wanted to say Hello.
You made some really good points there. I checked on the internet for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this site.
Rispondi
brittney
Data di invio: 13/5/2018 13:15  Aggiornato: 13/5/2018 13:15
 Residence
My Bryant ninety Plus furnace isn't heating.
Rispondi
norman
Data di invio: 13/5/2018 3:26  Aggiornato: 13/5/2018 3:26
 I am the new one
Hello! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new posts.
Rispondi
christena
Data di invio: 12/5/2018 16:28  Aggiornato: 12/5/2018 16:28
 Promoting
We provide instructional and repair providers for householders.
Rispondi
fletcher
Data di invio: 12/5/2018 1:58  Aggiornato: 12/5/2018 1:58
 Im happy I now registered
Today, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!
Rispondi
elmer
Data di invio: 11/5/2018 23:50  Aggiornato: 11/5/2018 23:50
 Just want to say Hi.
What a information of un-ambiguity and preserveness of valuable experience concerning unexpected emotions.
Rispondi
hassie
Data di invio: 11/5/2018 21:56  Aggiornato: 11/5/2018 21:56
 Just want to say Hello!
Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you finding the time and energy to put this article together. I once again find myself spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!
Rispondi
ashli
Data di invio: 11/5/2018 18:45  Aggiornato: 11/5/2018 18:45
 Just wanted to say Hello.
I am truly thankful to the owner of this site who has shared this wonderful paragraph at at this time.
Rispondi
annabelle
Data di invio: 10/5/2018 19:07  Aggiornato: 10/5/2018 19:07
 Im glad I now signed up
always i used to read smaller articles or reviews that as well clear their motive, and that is also happening with this post which I am reading here.
Rispondi