L'operato dell'amministrazione di Latina, sempre più avvilente e inquitante

il commento del presidente di RinascitaCivile Damiano Coletta
Inviato da freddy il 28/9/2014 21:10:00 (2167 letture)
Avvilente ed inquietante.
Forse sono i termini giusti per definire quanto stiamo vivendo nella nostra città riguardo l'operato di chi ci amministra e di chi si rappresenta.
 


Partiamo dai numeri.
Non amo molto i numeri ma da qualche dato bisogna pur partire.
Torniamo alla classifica del Sole 24 ore sulla vivibilità delle città (http://www.ilsole24ore.com/temi-ed-eventi/qdv2013/?refresh_ce  ) per l'anno 2013.
D'accordo è una classifica che può essere molto relativa e soggettiva ma è comunque utile come punto di riferimento proprio per il tipo di  indicatori utilizzati .
Dunque su 107 province, Latina occupa l'83° posto.
In particolare per la categoria Affari e Lavoro siamo al 75° gradino, per Servizi, Ambiente e Salute siamo al 90° posto.
Addirittura per l' Ordine Pubblico  siamo al 104° gradino ( su 107!)
In questo caso tra gli indicatori abbiamo furti in casa, furti d'auto ed estorsioni ... ma di questo ne avevamo già parlato recentemente.
 
Sempre in termini di numeri passiamo al pasticcio Metro.
Abbiamo segnalato, con il nostro ultimo comunicato, la ormai definitiva non sostenibilità del progetto Metro in base alle informazioni che abbiamo ufficiosamente ricevuto dalla Regione Lazio 
Forse per i cittadini non è ancora chiaro ma stiamo parlando di circa 20 milioni di Euro che , ben che vada, il Comune dovrebbe pagare come risarcimento al Concessionario per il mancato rispetto del contratto !
Un disastro economico...
Quante cose avremmo potuto fare con 20 milioni di Euro, se pensiamo già alla mancanza di fondi che servirebbero ( parliamo di migliaia di euro) per sanare tutte le barriere architettoniche segnalate dal nostro gruppo di lavoro alle autorità competenti!
Inquietante è la reazione dell'ex sindaco Zaccheo riguardo la volontà di difendere il progetto.
Ancora più inquietante è il silenzio della politica.
Forse è stato messo il dito su una questione "imbarazzante", perchè tocca interessi che non possiamo conoscere.
 
A tutto questo aggiungiamo i tanti milioni di Euro buttati da tutte le varie precedenti amministrazioni nelle Opere bluff che tra un pò sveleremo. 
E' notizia di oggi della richiesta di risarcimento di uno studio legale, nei confronti del Comune,  di altri 4 milioni di Euro a titolo di sentenze passate in giudicato.
Sono 4 milioni non ancora inseriti nel bilancio di previsione.
Come già detto , non ho molta dimestichezza con i numeri ma , pur non essendomi laureato alla Bocconi, non faccio molta fatica a capire che a questa gente non affiderei neanche l'amministrazione del mio condominio.
Ieri la seduta comunale sul Bilancio è saltata perché la maggioranza non si è presentata.
Saranno le solite schermaglie politiche anzi della "malapolitica" che facciamo fatica a capire.
Probabilmente si è troppo impegnati nel riciclaggio delle cariche per il nuovo consiglio provinciale...si cambia qualcosa, affinché nulla cambi...
Andate a vedere i candidati proposti dai vari schieramenti... il nuovo che avanza!
 
Oppure si è troppo impegnati nell'ambito della toponomastica per proporre una via da dedicare ad Almirante.
A quanto pare è ritenuta, da chi dovrebbe rappresentarci,un'esigenza prioritaria per la nostra comunità !
Non ha valore per il nostro Comune dedicare una via a Sandro Pertini ( quanto meno come amato presidente della Repubblica oltre che per la sua statura politica) , ad Enrico De Nicola ( primo presidente dell'Assemblea Costituente e primo presidente della Repubblica), ad Altiero Spinelli ( quale padre fondatore dell'Europa con il Manifesto di Ventotene che guarda caso è in provincia di Latina).
Per non parlare di Falcone e Borsellino , eroi del nostro tempo.
A quanto mi risulta, e mi auguro di essere smentito, non sono ricordati  nella nostra toponomastica.
La priorità è Almirante... !
 
Per finire con la farsa della ZTL.
In preda ad una trance agonistica ora si sente la necessità di ascoltare i cittadini attraverso un Osservatorio ( non so se è attivo ma comunque si poteva fare prima) ed il bisogno di fare spettacoli ed eventi con musica ad alto volume, tutti i giorni,con grande disagio "acustico" per gli abitanti del centro,  senza alcuna programmazione, .
 
Sono atteggiamenti tipici di chi non ha una visione di insieme, di chi non ha  un programma ed una direzione  verso cui far andare la nostra comunità.
Si improvvisa e, per certi versi, si è vittime di chi ha messo a disposizione il pacchetto di voti ed ora chiede il conto ( è così necessaria la spesa della pavimentazione?)...
A tutto questo si risponde con l'indignazione, con l'impegno civico, con le buone idee, con la consapevolezza che esistono migliori opportunità e migliore possibilità se si ragiona nell'interesse della comunità, liberi da ricatti e da sovrastrutture.
 
Brevi considerazioni finali sui progetti in corso:
 
1) Progetto Scuola: siamo in fase di lancio ( referenti Antonietta Coletta  Antonella Di Muro
2) Gruppo Lettura: è partito ( referente Giulio Capirci )
3) Opere Bluff: per novembre siamo pronti ( referente Silvia Pasquali Coluzzi )
4) Sportello Solidarietà : è già partito sul nostro sitowww.rinascitacivile.it ( referenti Freddy Cedrone e Marino Sabatino )
5) Servizi sociali : diventano sempre più incisivi gli interventi del nostro GdL ( referenti Lolita e Marino)
6) Corso Badanti : in allegato la bozza del programma ( per chi volesse essere di aiuto o dare suggerimenti info@rinascitacivile.it )
7) Forum Sanità : dovrebbe esserci venerdì 24 ottobre . Si parlerà della realtà ospedaliera pontina alla luce della spending review. Prossimamente sarà pronto il programma ( per suggerimenti come sopra).
8) Lievito :  siamo già in movimento
In ogni caso per qualsiasi segnalazione o suggerimento :info@rinascitacivile.it .
 
Buona settimana e ... indigniamoci!
Damiano
Pagina Stampabile Invia questa news ad un amico Creare un PDF da questo articolo
 
I commenti sono di proprietà degli autori. Si declina ogni responsibilità sul loro contenuto.
Autore Contenuto
eyelash extensions price
Data di invio: 25/5/2018 20:49  Aggiornato: 25/5/2018 20:49
 oIDDMYhJcTyWn
There as definately a lot to learn about this issue. I love all the points you made.
Rispondi
carl
Data di invio: 25/5/2018 11:23  Aggiornato: 25/5/2018 11:23
 Im happy I now signed up
You are so awesome! I do not think I've read through something like this before. So good to find another person with genuine thoughts on this topic. Seriously.. thanks for starting this up. This web site is one thing that is needed on the web, someone with a little originality!
Rispondi
sol
Data di invio: 25/5/2018 10:08  Aggiornato: 25/5/2018 10:08
 Just want to say Hi.
I quite like reading an article that will make people think. Also, many thanks for permitting me to comment!
Rispondi
marie
Data di invio: 25/5/2018 4:46  Aggiornato: 25/5/2018 4:46
 Just want to say Hello.
Hello there! Would you mind if I share your blog with my facebook group? There's a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thank you
Rispondi
dorthea
Data di invio: 25/5/2018 0:31  Aggiornato: 25/5/2018 0:31
 Im glad I now signed up
Hello to all, how is all, I think every one is getting more from this website, and your views are nice for new users.
Rispondi
kieran
Data di invio: 24/5/2018 18:16  Aggiornato: 24/5/2018 18:16
 Just want to say Hello.
Amazing! This blog looks just like my old one! It's on a totally different topic but it has pretty much the same layout and design. Great choice of colors!
Rispondi
magda
Data di invio: 24/5/2018 14:59  Aggiornato: 24/5/2018 14:59
 Im glad I now signed up
What's up it's me, I am also visiting this site regularly, this web page is truly good and the users are really sharing fastidious thoughts.
Rispondi
joey
Data di invio: 24/5/2018 5:36  Aggiornato: 24/5/2018 5:36
 Just wanted to say Hi.
No matter if some one searches for his required thing, so he/she needs to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.
Rispondi
demi
Data di invio: 24/5/2018 0:56  Aggiornato: 24/5/2018 0:56
 I am the new guy
Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll certainly return.
Rispondi
rodolfo
Data di invio: 24/5/2018 0:28  Aggiornato: 24/5/2018 0:28
 Just want to say Hello.
Thanks for sharing your thoughts on avvilente. Regards
Rispondi
greg
Data di invio: 23/5/2018 22:34  Aggiornato: 23/5/2018 22:34
 I am the new one
Valuable information. Fortunate me I found your website accidentally, and I'm surprised why this coincidence didn't came about in advance! I bookmarked it.
Rispondi
leonardo
Data di invio: 23/5/2018 20:06  Aggiornato: 23/5/2018 20:06
 I am the new guy
It's actually a cool and useful piece of information. I'm glad that you simply shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.
Rispondi
evangeline
Data di invio: 23/5/2018 16:12  Aggiornato: 23/5/2018 16:12
 I am the new one
Hello to every one, the contents present at this website are in fact amazing for people experience, well, keep up the good work fellows.
Rispondi
miamibeach
Data di invio: 23/5/2018 16:09  Aggiornato: 23/5/2018 16:09
 QpaUUDiQFGSQas
Some truly interesting info , well written and broadly user friendly.
Rispondi
ernestina
Data di invio: 23/5/2018 12:01  Aggiornato: 23/5/2018 12:01
 I am the new girl
I love it whenever people get together and share opinions. Great website, keep it up!
Rispondi
lavonne
Data di invio: 23/5/2018 9:00  Aggiornato: 23/5/2018 9:00
 I am the new one
We absolutely love your blog and find the majority of your post's to be precisely what I'm looking for. can you offer guest writers to write content available for you? I wouldn't mind publishing a post or elaborating on a few of the subjects you write regarding here. Again, awesome web log!
Rispondi
fallon
Data di invio: 23/5/2018 7:41  Aggiornato: 23/5/2018 7:41
 Im glad I now signed up
Your method of explaining all in this piece of writing is truly good, every one can without difficulty know it, Thanks a lot.
Rispondi
king
Data di invio: 23/5/2018 6:24  Aggiornato: 23/5/2018 6:24
 Just want to say Hi!
What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & aid other users like its helped me. Good job.
Rispondi
lurlene
Data di invio: 23/5/2018 0:38  Aggiornato: 23/5/2018 0:38
 Just wanted to say Hello.
Excellent web site. A lot of useful information here. I'm sending it to some pals ans additionally sharing in delicious. And naturally, thank you in your sweat!
Rispondi
bennie
Data di invio: 22/5/2018 23:12  Aggiornato: 22/5/2018 23:12
 I am the new one
Wow, this paragraph is fastidious, my sister is analyzing these kinds of things, therefore I am going to let know her.
Rispondi
sherita
Data di invio: 22/5/2018 22:53  Aggiornato: 22/5/2018 22:53
 Just want to say Hi!
all the time i used to read smaller articles which also clear their motive, and that is also happening with this paragraph which I am reading now.
Rispondi
marvin
Data di invio: 22/5/2018 22:38  Aggiornato: 22/5/2018 22:38
 Just want to say Hi!
Peculiar article, totally what I needed.
Rispondi
kik messenger
Data di invio: 22/5/2018 19:12  Aggiornato: 22/5/2018 19:12
 iNsjpeBASvRaw
wow, awesome post.Much thanks again. Want more.
Rispondi
jeanne
Data di invio: 22/5/2018 17:07  Aggiornato: 22/5/2018 17:07
 Im happy I finally registered
Aw, this was an exceptionally nice post. Finding the time and actual effort to produce a great article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get nearly anything done.
Rispondi
best realistic penis
Data di invio: 22/5/2018 15:15  Aggiornato: 22/5/2018 15:15
 IRMdSTiIlftXccUL
Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I ave been trying for a while but I never seem to get there! Cheers
Rispondi
dina
Data di invio: 22/5/2018 12:02  Aggiornato: 22/5/2018 12:02
 I am the new girl
Now I am going to do my breakfast, afterward having my breakfast coming yet again to read other news.
Rispondi
ruth
Data di invio: 22/5/2018 10:13  Aggiornato: 22/5/2018 10:13
 Just want to say Hi!
My spouse and I stumbled over here coming from a different web page and thought I might as well check things out. I like what I see so now i'm following you. Look forward to exploring your web page repeatedly.
Rispondi
larue
Data di invio: 22/5/2018 5:54  Aggiornato: 22/5/2018 5:54
 I am the new guy
I have been exploring for a little for any high quality articles or blog posts in this sort of space . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this web site. Reading this information So i am glad to express that I have an incredibly just right uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most no doubt will make certain to do not put out of your mind this website and provides it a look on a relentless basis.
Rispondi
margene
Data di invio: 22/5/2018 5:06  Aggiornato: 22/5/2018 5:06
 Just wanted to say Hi!
It's an awesome piece of writing in favor of all the internet people; they will take advantage from it I am sure.
Rispondi
dennis
Data di invio: 22/5/2018 0:29  Aggiornato: 22/5/2018 0:29
 I am the new one
Hi there Dear, are you actually visiting this web site on a regular basis, if so then you will without doubt obtain nice experience.
Rispondi
strip club barcelona
Data di invio: 21/5/2018 22:43  Aggiornato: 21/5/2018 22:43
 VnxCBVCGEoBCVaMMu
that i suggest him/her to visit this blog, Keep up the
Rispondi
johnny
Data di invio: 21/5/2018 22:37  Aggiornato: 21/5/2018 22:37
 Just want to say Hi.
Hey there! I'm at work browsing your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the excellent work!
Rispondi
colleen
Data di invio: 21/5/2018 16:40  Aggiornato: 21/5/2018 16:40
 Im happy I now registered
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
Rispondi
shay
Data di invio: 21/5/2018 13:47  Aggiornato: 21/5/2018 13:47
 Just want to say Hi.
Paragraph writing is also a fun, if you be acquainted with afterward you can write or else it is complicated to write.
Rispondi
ph u thu t ha m h bao nhi
Data di invio: 21/5/2018 12:16  Aggiornato: 21/5/2018 12:16
 RtcWcTIxKBnkV
Wow, great blog post.Really looking forward to read more.
Rispondi
bebe
Data di invio: 21/5/2018 11:32  Aggiornato: 21/5/2018 11:32
 I am the new one
Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you stop it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it's driving me mad so any help is very much appreciated.
Rispondi
seth
Data di invio: 21/5/2018 9:37  Aggiornato: 21/5/2018 9:37
 I am the new girl
What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable know-how about unexpected emotions.
Rispondi
maricruz
Data di invio: 21/5/2018 9:07  Aggiornato: 21/5/2018 9:07
 Im happy I now signed up
I love your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to find out where u got this from. many thanks
Rispondi
martina
Data di invio: 21/5/2018 7:54  Aggiornato: 21/5/2018 7:54
 I am the new girl
Excellent post. Keep writing such kind of info on your site. Im really impressed by your site. Hi there, You've performed a fantastic job. I'll definitely digg it and individually suggest to my friends. I'm confident they will be benefited from this web site.
Rispondi
wayne
Data di invio: 21/5/2018 5:12  Aggiornato: 21/5/2018 5:12
 I am the new girl
Please let me know if you're looking for a article writer for your site. You have some really great posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an email if interested. Regards!
Rispondi
nilda
Data di invio: 21/5/2018 4:22  Aggiornato: 21/5/2018 4:22
 I am the new guy
It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy. I've read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!
Rispondi
marilynn
Data di invio: 20/5/2018 23:35  Aggiornato: 20/5/2018 23:35
 Im happy I now signed up
When I initially commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment. There has to be a means you can remove me from that service? Thank you!
Rispondi
emilio
Data di invio: 20/5/2018 22:04  Aggiornato: 20/5/2018 22:04
 I am the new guy
It's an remarkable paragraph in support of all the web people; they will obtain advantage from it I am sure.
Rispondi
nigger
Data di invio: 20/5/2018 20:02  Aggiornato: 20/5/2018 20:02
 czEzKWgxKKIwoD
Thanks again for the article.Thanks Again. Awesome.
Rispondi
cherie
Data di invio: 20/5/2018 18:59  Aggiornato: 20/5/2018 18:59
 I am the new one
After I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive four emails with the exact same comment. There has to be a means you can remove me from that service? Kudos!
Rispondi
hiram
Data di invio: 20/5/2018 16:05  Aggiornato: 20/5/2018 16:05
 I am the new guy
Hi there! I could have sworn I've visited this website before but after looking at a few of the articles I realized it's new to me. Regardless, I'm certainly pleased I came across it and I'll be book-marking it and checking back regularly!
Rispondi
karol
Data di invio: 20/5/2018 5:53  Aggiornato: 20/5/2018 5:53
 Im happy I now registered
Thanks for finally talking about >L'operato dell'amministrazione di Latina, sempre più avvilente e inquitante - Rinascita Civile - Notizie - Rinascita Civile <Loved it!
Rispondi
doug
Data di invio: 20/5/2018 3:25  Aggiornato: 20/5/2018 3:25
 Just want to say Hi!
Keep on writing, great job!
Rispondi
michale
Data di invio: 20/5/2018 2:43  Aggiornato: 20/5/2018 2:43
 Just wanted to say Hello.
certainly like your web site but you need to check the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the truth nevertheless I will surely come back again.
Rispondi
jillian
Data di invio: 20/5/2018 0:40  Aggiornato: 20/5/2018 0:40
 Im happy I now registered
Thanks for your personal marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you are a great author. I will make sure to bookmark your blog and will come back later on. I want to encourage that you continue your great job, have a nice morning!
Rispondi
salina
Data di invio: 20/5/2018 0:16  Aggiornato: 20/5/2018 0:16
 Just wanted to say Hi.
A fascinating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to publish more on this subject, it may not be a taboo subject but usually people do not speak about these subjects. To the next! Kind regards!!
Rispondi
tim
Data di invio: 20/5/2018 0:06  Aggiornato: 20/5/2018 0:06
 Just wanted to say Hello.
If some one needs to be updated with hottest technologies after that he must be visit this website and be up to date daily.
Rispondi
phil
Data di invio: 19/5/2018 21:17  Aggiornato: 19/5/2018 21:17
 I am the new one
I am regular visitor, how are you everybody? This piece of writing posted at this website is really pleasant.
Rispondi
edison
Data di invio: 19/5/2018 19:49  Aggiornato: 19/5/2018 19:49
 Just want to say Hi.
Asking questions are in fact good thing if you are not understanding something entirely, but this piece of writing provides pleasant understanding yet.
Rispondi
gennie
Data di invio: 19/5/2018 19:41  Aggiornato: 19/5/2018 19:41
 Im glad I finally signed up
Useful information. Lucky me I discovered your web site accidentally, and I am stunned why this accident didn't came about in advance! I bookmarked it.
Rispondi
bridgett
Data di invio: 19/5/2018 15:11  Aggiornato: 19/5/2018 15:11
 Im glad I finally registered
Inspiring story there. What happened after? Good luck!
Rispondi
jefferson
Data di invio: 19/5/2018 5:44  Aggiornato: 19/5/2018 5:44
 Just want to say Hi.
It's very straightforward to find out any topic on web as compared to books, as I found this paragraph at this web page.
Rispondi
lelia
Data di invio: 19/5/2018 2:10  Aggiornato: 19/5/2018 2:10
 I am the new girl
Hello, yes this article is really nice and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.
Rispondi
rhoda
Data di invio: 19/5/2018 0:58  Aggiornato: 19/5/2018 0:58
 I am the new one
I'm amazed, I must say. Rarely do I encounter a blog that's both educative and amusing, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is something that too few men and women are speaking intelligently about. I'm very happy I found this during my hunt for something regarding this.
Rispondi
gia
Data di invio: 19/5/2018 0:27  Aggiornato: 19/5/2018 0:27
 Im happy I finally signed up
What i do not realize is in reality how you're no longer really a lot more neatly-preferred than you may be now. You are very intelligent. You know thus significantly in relation to this subject, made me in my view consider it from numerous various angles. Its like women and men don't seem to be interested until it is one thing to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs nice. Always handle it up!
Rispondi
slut
Data di invio: 17/5/2018 23:03  Aggiornato: 17/5/2018 23:03
 sBsfXxylniJxbAL
Very nice blog post. I definitely appreciate this website. Stick with it!
Rispondi
alda
Data di invio: 16/5/2018 22:52  Aggiornato: 16/5/2018 22:52
 aLcukQuUVdlWG
You are my aspiration , I own few blogs and often run out from to post.
Rispondi
moises
Data di invio: 16/5/2018 19:52  Aggiornato: 16/5/2018 19:52
 Im happy I now signed up
I am genuinely delighted to read this blog posts which includes tons of valuable facts, thanks for providing such data.
Rispondi
property maintenance vancouver
Data di invio: 16/5/2018 12:35  Aggiornato: 16/5/2018 12:35
 sXopxyubJSCgj
Super-Duper site! I am loving it!! Will be back later to read some more. I am taking your feeds also.
Rispondi
pearl
Data di invio: 16/5/2018 11:31  Aggiornato: 16/5/2018 11:31
 I am the new guy
I visited many blogs but the audio feature for audio songs existing at this site is in fact marvelous.
Rispondi
dorothy
Data di invio: 16/5/2018 9:10  Aggiornato: 16/5/2018 9:10
 I am the new one
I have read so many content concerning the blogger lovers however this post is truly a good article, keep it up.
Rispondi
tiffany
Data di invio: 15/5/2018 14:47  Aggiornato: 15/5/2018 14:47
 iVKJwFApZz
Thanks so much for the blog article.Much thanks again.
Rispondi
almeda
Data di invio: 15/5/2018 0:59  Aggiornato: 15/5/2018 0:59
 Im happy I finally registered
Everyone loves it when individuals come together and share views. Great blog, continue the good work!
Rispondi
relojes de mano personalizados
Data di invio: 14/5/2018 18:16  Aggiornato: 14/5/2018 18:16
 IjuodiiWsUFXzew
There as certainly a lot to find out about this subject. I love all of the points you have made.
Rispondi
seo vancouver
Data di invio: 13/5/2018 11:18  Aggiornato: 13/5/2018 11:18
 MmAgCCiwZku
Lovely just what I was searching for.Thanks to the author for taking his clock time on this one.
Rispondi
kathy
Data di invio: 13/5/2018 4:52  Aggiornato: 13/5/2018 4:52
 Im happy I finally registered
Hi! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the great work!
Rispondi
cristin
Data di invio: 13/5/2018 1:15  Aggiornato: 13/5/2018 1:15
 xoSoYjzNQNZzBPMJd
I value the article post.Much thanks again. Great.
Rispondi
pearle
Data di invio: 12/5/2018 15:14  Aggiornato: 12/5/2018 15:14
 MzoiCixIbrXzGnDCQtJ
IaаАа’б‚Т€ТšаЂаŒаАа’б‚Т€ТžаБТžm a lengthy time watcher and I just considered IaаАа’б‚Т€ТšаЂаŒаАа’б‚Т€ТžаБТžd drop by and say hello there there for the very initially time.
Rispondi
manuel
Data di invio: 12/5/2018 10:37  Aggiornato: 12/5/2018 10:37
 Just wanted to say Hi.
What's up, after reading this remarkable piece of writing i am also glad to share my experience here with colleagues.
Rispondi
angel
Data di invio: 12/5/2018 9:06  Aggiornato: 12/5/2018 9:06
 Im glad I now signed up
It's fantastic that you are getting thoughts from this post as well as from our discussion made at this time.
Rispondi
asa
Data di invio: 12/5/2018 8:28  Aggiornato: 12/5/2018 8:28
 Just wanted to say Hi.
This is the right site for anybody who hopes to understand this topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that's been discussed for decades. Great stuff, just excellent!
Rispondi
noe
Data di invio: 12/5/2018 6:54  Aggiornato: 12/5/2018 6:54
 Im happy I finally registered
Hi, i think that i saw you visited my web site thus i came to “return the favor”.I'm trying to find things to improve my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!
Rispondi
pete
Data di invio: 11/5/2018 4:07  Aggiornato: 11/5/2018 4:07
 I am the new one
Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any recommendations?
Rispondi